Ibland har man tur

Jag gick iväg till fotbollsplanen runt 18 för att lägga spår åt Nobu. Smhi-appen hade sagt att det inte skulle regna och därför tog jag med mig kameran, utan något skydd trots mörka moln, för appen kan ju inte ha fel, right? Väl framme på planen började det komma regndroppar! Fan, nu är det kört, tänkte jag. Men det kom bara några droppar och sedan kom det inget mer, sicken tur!

IMG_4991

IMG_4994

Idag har jag lagt ett 135 respektive ett90 graders spår. Nobu var duktig. Matte var klantig. För att göra lång historia kort. Matte försökte styra, eller höll emot, alldeles för mycket. Hon trodde att rätvinkeln var på ett ställe den inte var och det visade sig sedan att Nobu hade rätt som ville fram mer. Suck. 135 graders vinkeln gick dock alldeles utmärkt. Jag lade en krona ett par meter efter vinkeln som ”belöning”. I båda fallen hittade Nobu kronan.

Till nästa gång: Spår med vinkel på annan terräng + att jag ska markera vinkeln så jag vet var vinkeln faktiskt är. Ska även utmana med en spetsvinkel.

IMG_5015

IMG_5020

Efteråt passade jag på att miljöträna Nobu med godissök och lek. Det går frammåt. Han tar för sig mer och mer även på läskigare marker. Vi ska försöka hinna med en spårträning till innan torsdagens spårkurs!

Detta inlägg publicerades i Hund, Spår. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ibland har man tur

  1. Kim skriver:

    Vilka fina bilder!! ❤

Lämna en kommentar